Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Att släppa taget...

Av M - 16 december 2014 19:56

Ja, jag måste nog bara inse att det är dags att släppa taget nu och gå vidare. Jag måste glömma K och de sju år vi haft tillsammans. Hur ska man bara kunna koppla bort och släppa en person som varit ens bästa vän så länge? Jag vet inte. Trots att han sårat mig som ingen annan har gjort så bryr jag mig ändå om honom som person. Det känns som att en av mina bästa vänner dött, låter hårt kanske men det är så det känns. Jag känner mig kluven, för på ett sätt känns det som att vi inte alls känner varandra med tanke på allt som hänt det senaste året. Den personen han varit det senaste året är ingen jag vill ha som vän, så är det. Men han har ju en annan sida med.

Träffade min samtalskontakt idag. Det var hon som tog upp att det kanske är dags att släppa taget helt, för min egen skull, för att kunna gå vidare med mitt liv. Jag tror att hon har rätt trots att det smärtar. Jag måste försöka gå vidare med mitt liv på egen hand. Hittills har jag haft tur för vi har bara stött på varandra en enda gång sedan allt var klart trots att staden inte är alltför stor. Det känns som en stor lättnad. Orkar inte se honom just nu, har för mycket ilska inom mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 15 mars 2015 17:59

Idag har vi måttat och grejat i köket, grymt sugen på att renovera det. Luckorna är helt ok men stommarna och lådorna är uråldriga och besvärliga. Ska snart på banken för att prata om nytt pensionssparande så då kan jag prata med honom om lån till kö...

Av M - 11 mars 2015 20:54

Vilka otroligt härliga dagar vi haft på sistone, sol och värme :) man blir så glad! Livet flyter på i vanlig ordning, jag har inte grävt ner mig och har inga planer på att göra det heller. Livet är fyllt av motgångar och det är jobbigt men det är...

Av M - 6 mars 2015 22:12

Ja detta inlägg blir inte så upplyftande. Jag borde ha litat på min magkänsla ändå, den är aldrig fel! Är så trött på att killar verkar vara så himla fega då det kommer till att tala om vad man egentligen känner. Tror de att man blir mindre sårad om ...

Av M - 27 februari 2015 11:54


Nu var det längesedan jag skrev något här men har bara kopplat av under resan och det har varit väldigt intensivt på jobbet denna vecka. Oj vilken fantastisk resa vi fick! Total avkoppling, härligt väder och god mat. Så otroligt välbehövligt och ...

Av M - 29 januari 2015 09:03


Ja veckan började inte så bra. Vaknade tidigt i måndagsmorse och hade ont i magen, inget ovanligt men det kändes inte som vanligt magont. Klev upp och tog en snabbdusch insåg ganska snart att detta bådar inte gott. Ringde till jobbet och sjukanmälde ...

Presentation


Livet, kärleken, sorgen, lyckan?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards