Alla inlägg under januari 2015

Av M - 29 januari 2015 09:03

Ja veckan började inte så bra. Vaknade tidigt i måndagsmorse och hade ont i magen, inget ovanligt men det kändes inte som vanligt magont. Klev upp och tog en snabbdusch insåg ganska snart att detta bådar inte gott. Ringde till jobbet och sjukanmälde mig sedan var magsjukan ett faktum. Urk. Jag hatar denna äckliga sjukdom och det hela blir inte bättre av att jag dessutom har mer eller mindre fobi för magsjuka. Tack och lov varade det bara i typ sex timmar sedan sov jag mest resten av dagen. Det värsta var nästan frossan och den olidliga smärtan i muskulaturen. Igår fick jag i mig lite annat än flytande så känner mig betydligt piggare nu. Jag är dessutom evigt tacksam att jag blev sjuk denna vecka och inte nästa. Vilken katastrof det skulle ha blivit!

Helgen tänkte jag spendera i tvättstugan samt inhandla det sista inför resan, måste växla in lite pengar också. Herregud har nog inte fattat att vi åker på tisdag! :) Det kommer att bli grymt!

Av M - 25 januari 2015 09:40

Otroligt skönt med ledig helg, gjort mina helgpass redan så blir i princip ledig tre helger i rad, rena lyxen. Sedan väntar tre veckors semester, ljuvligt!

Fredagen bjöd på mysig middag med fint manligt sällskap. Ja, det finns en person just nu som jag finner väldigt intressant. Vi tar det lugnt och lär känna varandra. Jag känner att jag börjar falla för honom men samtidigt är jag rädd så jag håller tillbaka en del av mig själv, vill inte ge för mycket på en gång. Jag tror och hoppas att han står kvar när jag kommer hem från resan, men livet har lärt mig att man vet aldrig vad som händer. Så därför är jag lite avvaktande. Förmodligen är det just denna man som gjorde att min trista årsdag i torsdags ändå gick så bra.

Igår var jag hos bror med familj och blev bjuden på trerätters, galet gott och trevligt. Tråkigt bara med lillplutten som hade falsk krupp, man tycker så synd om de små när de är sjuka. Men lite kyla och hostmedicin verkade göra susen för andningen :)

Söndagen ska spenderas ute vid köpcentret, behöver inhandla lite inför resan. Förmodligen kommer mannen hit sedan ikväll oxå, så summan av denna helg är att det varit/är en toppen helg.

Av M - 22 januari 2015 22:36

Idag är det ett år sedan du valde att lämna mig.. Har bävat inför den här dagen, senaste veckan har jag tänkt mycket på just denna dag. Konstigt nog har det flutit på som andra dagar men tankarna har gnagt inom mig. Hoppas på att få sova inatt så att jag kan stryka denna ytterst otrevliga årsdag. Tur att man har jobbat iaf, så att man haft en chans att fokusera på annat. Jag har varit väldigt frånvarande senaste tiden och det beror på att det har varit sjukt mycket på jobbet, tror de flesta är fullständigt knäckta. Många i personalen har svåra sömnstörningar, magproblem, yrsel, hjärtklappning, huvudvärk.. Ja listan kan göras lång. Något är verkligen helt galet, personalen som ska ta hand om akut svårt sjuka personer är själv sjuka. Varje dag ska vi klona oss själva, helst i tre upplagor för att hinna med allt. Undra hur länge detta håller?! Önskar att politikerna skulle komma och vara med oss en helgdag eller en måndagkväll för att se hur verkligheten ser ut!

Om en och en halv vecka så drar jag och en vän till Thailand, kommer väldigt lägligt då det känns mycket behövligt så att man kan stressa ner och kanske komma i fas i livet igen. Efter resan måste jag se över mitt liv och ta mig en riktig funderare på om jag verkligen kan jobba kvar. Om inget händer snarast så får man försöka söka sig någon annanstans. Vill inte alls men jag har lärt mig att man måste lyssna på kroppen när den försöker säga ifrån, det har den gjort ordentligt.

Av M - 3 januari 2015 14:04

Ja igår bokade vi en resa till Thailand i februari, jag är så otroligt glad! Skönt att komma bort ett tag och få lite sol och värme :) Året kunde inte ha börjat bättre!

Presentation


Livet, kärleken, sorgen, lyckan?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards