Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Ett år sedan du lämnade mig...

Av M - 22 januari 2015 22:36

Idag är det ett år sedan du valde att lämna mig.. Har bävat inför den här dagen, senaste veckan har jag tänkt mycket på just denna dag. Konstigt nog har det flutit på som andra dagar men tankarna har gnagt inom mig. Hoppas på att få sova inatt så att jag kan stryka denna ytterst otrevliga årsdag. Tur att man har jobbat iaf, så att man haft en chans att fokusera på annat. Jag har varit väldigt frånvarande senaste tiden och det beror på att det har varit sjukt mycket på jobbet, tror de flesta är fullständigt knäckta. Många i personalen har svåra sömnstörningar, magproblem, yrsel, hjärtklappning, huvudvärk.. Ja listan kan göras lång. Något är verkligen helt galet, personalen som ska ta hand om akut svårt sjuka personer är själv sjuka. Varje dag ska vi klona oss själva, helst i tre upplagor för att hinna med allt. Undra hur länge detta håller?! Önskar att politikerna skulle komma och vara med oss en helgdag eller en måndagkväll för att se hur verkligheten ser ut!

Om en och en halv vecka så drar jag och en vän till Thailand, kommer väldigt lägligt då det känns mycket behövligt så att man kan stressa ner och kanske komma i fas i livet igen. Efter resan måste jag se över mitt liv och ta mig en riktig funderare på om jag verkligen kan jobba kvar. Om inget händer snarast så får man försöka söka sig någon annanstans. Vill inte alls men jag har lärt mig att man måste lyssna på kroppen när den försöker säga ifrån, det har den gjort ordentligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 15 mars 2015 17:59

Idag har vi måttat och grejat i köket, grymt sugen på att renovera det. Luckorna är helt ok men stommarna och lådorna är uråldriga och besvärliga. Ska snart på banken för att prata om nytt pensionssparande så då kan jag prata med honom om lån till kö...

Av M - 11 mars 2015 20:54

Vilka otroligt härliga dagar vi haft på sistone, sol och värme :) man blir så glad! Livet flyter på i vanlig ordning, jag har inte grävt ner mig och har inga planer på att göra det heller. Livet är fyllt av motgångar och det är jobbigt men det är...

Av M - 6 mars 2015 22:12

Ja detta inlägg blir inte så upplyftande. Jag borde ha litat på min magkänsla ändå, den är aldrig fel! Är så trött på att killar verkar vara så himla fega då det kommer till att tala om vad man egentligen känner. Tror de att man blir mindre sårad om ...

Av M - 27 februari 2015 11:54


Nu var det längesedan jag skrev något här men har bara kopplat av under resan och det har varit väldigt intensivt på jobbet denna vecka. Oj vilken fantastisk resa vi fick! Total avkoppling, härligt väder och god mat. Så otroligt välbehövligt och ...

Av M - 29 januari 2015 09:03


Ja veckan började inte så bra. Vaknade tidigt i måndagsmorse och hade ont i magen, inget ovanligt men det kändes inte som vanligt magont. Klev upp och tog en snabbdusch insåg ganska snart att detta bådar inte gott. Ringde till jobbet och sjukanmälde ...

Presentation


Livet, kärleken, sorgen, lyckan?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards